سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کد IP یا درجه حفاظت در دوربین های مداربسته هایک ویژن نشان دهنده

کد IP یا درجه حفاظت در دوربین های مداربسته هایک ویژن نشان دهنده چیست؟

درجه حفاظت یا کد IP در دوربین های مداربسته هایک ویژن

 

سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته برای این که بتوانند به خوبی پاسخ گوی نیاز مشتریان و کاربران باشند بهتر است که در شرایط مختلف آب و هوایی یا مثلا در برابر ضربه و آسیب های فیزیکی مقاوت خوبی داشته باشند.

ویژگی ها و مشخصه های فنی دوربین های مدار بسته بر اساس کد ها و استاندارد های خاصی مشخص می شود که در مجموع تعیین کننده ی کاربرد و موارد استفاده از هر دوربین مداربشته است.

از جمله ویژگی ها و استاندردهایی که رعایت آن تعیین می کند که مقاومت دوربین مداربسته نسبت به نفوذ گرد و غبار و سایر ذرات جامد و هم چنین نسبت به نفوذ رطوبت و آب چگونه است استاندارد INGRESS PROTECTION یا به اختصار استاندارد IP است.

 

 

استاندارد IP در دوربین های مداربسته

استاندارد IP یا درجه حفاظت یکی از استانداردهای بین المللی است که تعیین می کند مقاومت دستگاه ها و وسیله های برقی و الکترونیکی در برابر عوامل مختلف محیطی تا چه حد است. یکی از ویژگی های و مشخصه های فنی محصولات هایک ویژن این است که درجه هایی از این استاندارد را در تولیدات خود به کار می برند.

نصب سیستم های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته هم در فضاهای داخلی و سرپوشیده انجام می شود و هم در فضاهای خارجی و بدون سقف.

دوربین های مداربسته ای که در محوطه های روباز نصب می شود به شدت در معرض تغییرات آب و هوایی و نفوذ ذرات جامد و گرد و غبار و رطوبت هستند به همین دلیل باید مقاومت بیشتری داشته باشند.

بنا براین دستگاه هایی هم تولید می شوند که در زیر بارش مستقیم برف و باران هم به خوبی کار می کنند و از این نظر مقاومت خوبی دارند.

میزان این مقاومت در دوربین های مداربسته با استفاده از کد IP تعیین می شود به همین دلیل یکی از معیارهایی که تعیین می کند کدام یک از دوربین های مداربسته هایک ویژن مناسب با کاربرد ما است 

به طور کلی این کد از دو قسمت تشکیل شده است: عبارت IP و یک عدد دو رقمی که سمت راست عبارت قرار می گیرد. مانند: IP65

هر چه عدد این کد بیشتر باشد میزان مقاومتی که دستگاه دارد بالاتر خواهد بود. 

عددی که در سمت چپ بلا فاصله بعد از عبارت IP قرار داده می شود ( مثل عدد 6 در مثال IP65 ) نشان دهنده مقاوت دستگاه در برابر نفوذ ذرات خارجی مثل گرد و غبار است و معمولا بین 1 تا 6 است.

عددی که در سمت راست قرار داده می شود ( مثل عدد 5 در همان مثال ) نشان دهنده مقاومت بدنه ی دستگاه در برابر نفوذ مایعات به خصوص آب است. این عدد هم بازه ای بین 1 تا 9 دارد.