سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزیت های سیستم های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه و مقایسه آن ها

مزیت های سیستم های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه و مقایسه آن ها

 

سیستم های مداربسته آنالوگ چه مزیت هایی دارد؟

 

نخستین و با اهمیت ترین ویژگی و مزیتی که در سیستم های آنالوگ مورد توجه قرار می گیرد این است که نسبتا کم هزینه است و به همین دلیل بسیار از کاربران که هزینه برایشان مهم است، دوربین مداربسته آنالوگ انتخاب مناسب تری است.

هم چنین سادگی در نصب این نوع سیستم های نظارتی باعث شده است تا عیب یابی و تعمیر این سیستم ها هزینه کم تری داشته باشد و سریع تر انجام شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن آنالوگ تصویر را به صورت آنالوگ دریافت می کنند و به وسیله کابل کواکسیال به دستگاه ذخیره کننده DVR می فرستد. دستگاه ذخیره کننده تصویرهای آنالوگ را دریافت می کند و به صورت دیجیتالی فشرده و ذخیره می کند.

این امکان وجود دارد که بتوان دستگاه ذخیره کننده dvr را به یک روتر یا مسیریاب یا مودم متصل کرد و به این ترتیب تصویر دوربین ها را روی اینترنت و شبکه های داخلی منتقل کرد.

نکته ای که در ارتباط این دوربین ها وجود دارد این است که برای انتقال داده به پهنای باند بالایی نیاز ندارند در نتیجه باعث می شود هزینه تمام شده کم تر باشد.

 

حتی این امکان فراهم می شود کسانی که کاملا از لحاظ اطلاعات فنی حرفه ای نیستند بتوانند این سیستم ها را راه اندازی کنند.

نکته قابل توجه دیگر درباره دوربین های مداربسته آنالوگ این است که در صورت زیاد شدن کیفیت، افت فریم در خروجی دوربین مشاهده نمی شود. البته ممکن است در مدت زمان ضبط در دستگاه ذخیره کننده فریم ها کم تر شود.

منظور از تعداد فریم این است که در هر ثانیه چند تصویر ثابت ایجاد می شود. در نتیجه زمانی که کیفیت افزایش یابد پردازشگر دوربین به زمان بیشتری برای انجام پردازش نیاز دارد اما به دلیل محدودیت هایی که در این فرایند وجود دارد تعداد فریم از حد معمول پایین تر می آید.

لازم به ذکر است دوربین مداربسته هایک ویژن معمولا 25 تا 30 فریم در ثانیه دریافت می کنند.

 

 

 

سیستم های مداربسته تحت شبکه چه مزیت هایی دارد؟

 

معمولا در ارتباط با دوربین مداربسته هایک ویژن از نوع تحت شبکه از لحاظ کیفیت تصویری محدودیتی وجود ندارد. تصویرهایی که به وسیله این دوربین ها دریافت می شود کیفیت بالایی دارند و به طور کلی فناوری و تکنولوژی بالاتری در پردازش و عمل کرد این دوربین ها وجود دارد.

دوربین مداربسته تحت شبکه تصورها را به صورت دیجیتالی دریافت می کند و پردازش روی آن ها انجام می دهد سپس تصاویر را بر روی شبکه منتقل می کند.

ذخیره سازی تصویرهای دوربین مداربسته تحت شبکه به دو روش انجام می شود.

یک روش با استفاده از دستگاه ذخیره کننده NVR که دستگاه تصویرهای دیجیتالی را از دوربین دریافت می کند و بعد از فشرده سازی ذخیره می کند. می توان یک روتر به‌ دستگاه متصل کرد و به این وسیله تصویرها را روی اینترنت یا شبکه داخلی فرستاد.

 

روش دیگر این است که از یک نرم افزار نصب شده روی کامپیوتر سرور استفاده شود و امکان ذخیره و فرستادن تصاویر روی شبکه ایجاد شود. برای استفاده از نرم افزار باید کل دوربین ها به یک سوییچ متصل شود و سپس این سوییچ به کامپیوتر سرور وصل بشود.

مقدار کابل و سیم هایی که در سیستم مداربسته تحت شبکه استفاده می شود نسبت به سیستم های آنالوگ کم تر است و این قابلیت در پروژه های گسترده بیشتر به چشم می آید.

این سیستم ها نسبت به نویزهای الکترومغناطیسی که ممکن است دریافت کنند، تاثیر پذیری کم تری دارند.

 

 

مقایسه سیستم های دوربین مداربسته Turbo HD و تحت شبکه:

 

به طور کلی یکی از مورد توجه ترین تفاوت های سیستم های آنالوگ و تحت شبکه در قیمت آن هاست چرا که دوربین های آنالوگ یا Turbo HD نسبت به دوربین های تحت شبکه یا IP مقرون به صرقه تر است.

 

از دیگر تفاوت های بین دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه این است که کیفیت تصویری آن ها متفاوت است. سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ محدودیت بیشتری در کیفیت تصویر دارند.

 

مورد دیگر این است که سیستم های آنالوگ نصب راحت تری دارند و کاربری‌ آن ها ساده تر است اما تکنولوژی به کار رفته در سیستم های تحت شبکه پیشرفته تر است.

 

از لحاظ کابل کشی سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه تفاوتشان در این است که تکنولوژی های اجرا و نصب در سیستم تحت شبکه بالاتر از سیستم آنالوگ است. در سیستم های تحت شبکه حتی می توان با استفاده از فیبرهای نوری محدودیت هایی که برای طول کابل وجود دارد را از بین برد.

البته فیبرهای نوری در صورت استفاده از مبدل برای سیستم ها آنالوگ هم قابل استفاده است.

 

دیگر تفاوتی که بین سیستم های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه دیده می شود امکانات نرم افزاری بالای سیستم های مداربسته تحت شبکه است. نرم افزارهایی که در این زمینه به کار می رود در ایجاد امنیت بیشتر کمک می کند. نرم افزارهایی که در سیستم های آنالوگ کاربرد دارد محدود تر هستند.