سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در خرید دوربین مداربسته چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

?

 در خرید دوربین مداربسته چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای حفظ امنیت و نظارت بر محل کار و زندگی یکی از ابزارهایی لازم نصب سیستم های امنیتی و نظارت تصویری است که بخش مهمی از آن را دوربین مداربسته تشکیل می دهد.

دانستن اطلاعات و نکته هایی در ارتباط با دوربین مداربسته و کمک می کند تا انتخاب هاب مناسب تری داشته باشیم و تصمیم های بهتری برای انتخاب و خرید دوربین مداربسته بگیریم.

 

همان طور که حتما تا به حال شنیده اید یکی از اصلی ترین راه ها برای ایجاد امنیت در محیط های شهری استفاده از سیستم های نظارت تصویری و امنیتی است و تامین امنیت وآرامش خاطر نسبی به این وسیله انجام خواهد شد و در بین محصولات نظارت تصویری و امنیتی دوربین مدار بسته یکی از پرکاربرد ترین  آنها دوربین مداربسته بوده است.

خرید دوربین مداربسته  دو مزیت مهم دارد: یکی این که از وقوع اتفاق هایی که باعث بر هم خوردن امنیت و آرامش می شود جلوگیری می کند و دیگری این است که اگر اتفاقی افتاد امکان پی گیری آن وجود داشته باشد.

 

مساله ای که وجود دارد این است که سیستم های نظارت تصویری و امنیتی شامل طیف گسترده ای از تجهیزات می شود و انواع متفاوتی دارد که از آن ها در زمینه های تخصصی استفاده می شود و هم چنین در زمینه های عمومی پاسخ گوی نیاز کاربران و مشتریان است.

 

بررسی و انتخاب نوع دوربین مدار بسته

سیستم های دوربین مدار بسته به طور کلی به دو نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شود که بسته به نوع دوربین امکانات و ویژگی های متفاوتی دارد.

 

 

 

  • سیستم آنالوگ

دوربین های به کار رفته در این سیستم از نوع آنالوگ است و دستگاه ذخیره کننده برای این سیستم ها باید از نوع DVR باشد.

نمایشگری که در این این سیستم به کار می رود تصویرهای ذخیره شده به وسیله دستگاه دی وی آر را نمایش می دهد .

یکی دیگر از چیزهایی در راه اندازی سیستم نظارت تصویری مورد نیاز است فضایی است برای ضبط تصویر های دریافت شده و نگه داری آن ها برای مدتی معین. در نتیجه وجود یک یا چند هارد دیسک برای این کار ضروری است.

ازآن جایی که این سیستم با برق کار می کند به یک منبع تغذیه برای تامین انرژی مورد مصرف دستگاه ها مورد نیاز است.

دوربین مدار بسته به طور معمول 12ولتی هستند در نتیجه برای تبدیل برق شهری 220 ولتی به برق 12 ولت وجود یک آداپتور یا منبع تغذیه الزامی است.

کابل و سیم برای ایجاد اتصال های بین دستگاه ها و دوربین ها که معمولا در سیستم های آنالوگ از کابل های کواکسیال استفاده می شود این کابل ها برای اتصال به دستگاه ها نیازمند فیش و اتصالات مخصوص است.

در این دوربین ها معمولا از کابل های BNC برای اتصالات دوربین و دستگاه ذخیره کننده استفاده می شود.

 

 

  • سیستم دیجیتال یا تحت شبکه

دوربین مدار بسته ای که در این سیستم به کار می رود از نوع تحت شبکه یا IP است و دستگاه ذخیره کننده ای که متناسب با آن ها از نوع NVR می باشد.

همان طور که در سیستم های آنالوگ به هارد دیسک برای ضبط تصویر نیاز است در این نوع سیستم نظارت تصویری هم هارد دیسک هایی برای ضبط تصاویر کاربرد دارد.

همان طور که پیش از این هم اشاره شد این سیستم ها به برق به عنوان منبع انرژی نیاز دارند و در صورتی که سیستم این دستگاه های فناوری POE نداشته باشد، به آداپتور یا منبع تغذیه و سیم برق نیاز دارد.

در تکنولوژی POE برای انتقال اطلاعات و برق می توان تنها از کابل های شبکه استفاده کرد در این صورت دیگر به وجود منبع تغذیه جدا گانه نیاز نیست و همین عامل صرفه جویی در هزینه کابل و سیم کشی می شود.

علاوه بر موارد گفته شده سوییچ در سیستم های شبکه ای کاربرد فراوانی دارد و باعث انشعاب در شبکه می شود.

کابل شبکه یا LAN برای اتصال دوربین های تحت شبکه و دستگاه ذخیره کننده DVR استفاده می شود.

 

 

تعیین بودجه و هزینه های اختصاص یافته به خرید دوربین مداربسته

 

در بازار سیستم ای نظارتی و امنیتی و دوربین مدار بسته به دلیل تنوع امکانات و برندهای مختلف تفاوت قیمت نیز دیده می شود به این صورت که در بازار از دوربین 80 – 90 هزار تومانی تا دوربین 1میلیارد تومانی وجود دارد.

همین روند در رابطه با قیمت دستگاه ذخیره کننده هم وجود دارد به طوری که قیمت دستگاه های ذخیره کننده در بازار از 300 هزار تومان  تا 40 میلیون تومان موجود است.

بنابراین می شود به تناسب هر بودجه و پروژه ای دوربین مدار بسته مناسبی انتخاب کرد که البته امکانات مورد نیاز و ویژگی های فنی هر دوربین تاثیر به سزایی در انتخاب شما دارد .

?