سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با محل نصب و برخی ویژگی های فنی دوربین مداربسته

 

برای نصب دوربین مدار بسته چه چیزهایی مهم است؟

 

از آن جایی که نصب دوربین مدار بسته نیازمند سیم کشی های متعدد است بهتر است مکانی را برای جمع کردن سیم ها کابل ها و قرار دادن دستگاه ذخیره کننده تعیین کرد    .

این مکان باید جایی باشد که خیلی در دسترس و در معرض رفت و آمد و تغییر دما و ضربه نباشد    .

برای این که تا حد ممکن تعداد دوربین هایی که باید در محیط نصب شود کاهش یابد، بهتر است مناسب ترین محل و زاویه دید را برای نصب دوربین انتخاب کرد .

از آن جایی که دوربین های مدار بسته و تجهیزات آن ارزشمند است بهتر است در نصب دوربین و تعیین زاویه دید آن ها این نکته هم در نظر گرفته شود به طوری که هر دوربین نصب شده در محیط تحت نظارت دوربین دیگری باشد.

به علاوه در نصب و خرید دوربین مداربسته هایک ویژن فراموش نشود که دوربین ها را باید کاملا محکم و محافظت شده به دیوار یا سقف نصب کرد که این کار به واسطه استفاده از پایه و پیچ و مشخص کردن محل درست با زیربنای محکم برای سوراخ کردن و نصب است.

 

 

دوربین مدار بسته را در چه محیط هایی می توان نصب کرد؟

 

دوربین های مدار بسته را در کلیه فضاهای باز یا بسته ای که نیاز به نظارت و کنترل دارد می توان نصب کرد.

از جمله این فضاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کلیه سازمان ها – فروشگاه های زنجیره ای و نمایندگی های فروش – کلیه ی مغازه ها – آرایشگاه – سوپر مارکت – رستوران ها و کافی شاپ ها – طلا فروشی و صرافی ها – دارو خانه ها و کلینیک ها و بیمارستان ها و کلیه مراکز مرتبط با بهداشت و درمان – انبارها و سوله ها – کارگاه ها و کارخانه ها – آموزشگاه ها و مکان های آموزشی و آکادمیک – مراکز تحقیقاتی – پروژه های ساخت و ساز – پروژه های حفاظت از محیط زیست – ساختمان ها و محل های مسکونی و...

 

آشنایی با برخی از ویژگی های فنی دوربین مدار بسته برای رفع نیاز 

دوربین های مدار بسته به طور کلی ویژگی ها و مشخصات فنی دارند که بر حسب نوع دوربین و کاربرد آن مقیاس های متفاوتی دارند.

آشنایی مختصر با این ویژگی ها کمک می کند تا پیش از  خرید دوربین مداربسته هایک ویژن تصمیم بگیریم دوربین مداربسته مورد نظر چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

 

رزولوشن:

این ویژگی مشخص می کند تعداد پیکسل ها که در هر صفحه نشان داد می شود چقدر است و معمولا با دو عدد نشان داده می شود. اگر شما نیاز دارید که جزییات بیشتری در تصویر داشته باشید بهتر است  از دوربین مدار بسته با پیکسل بالا استفاده کنید

 

قابلیت دید در شب IR :

برای این که دوربین های مدار بسته بتوانند در تاریکی و در شب هم تصویرهای مناسب دریافت کنند باید به یک منبع تولید کننده مادون قرمز مجهز باشند. برد تابش نور مادون قرمز و توانایی تصویر برداری دوربین در شب در دوربین های مختلف متفاوت است. اگر شما محیطی هستید که نیاز دارد در طول شب امنیت را حفظ کند خرید دوربین مدار بسته دید در شب با قابلیت بالا یک نکته ضروری است

 

Audio یا قابلیت ضبط صدا:

بعضی از انواع دوربین مدار بسته مجهز به امکان ضبط صدا هستند.

 

SD card :

در انواعی از دوربین های مدار بسته درگاه کارت حافظه موجود است که این امکان را ایجاد می کند تا با اضافه کردن کارت حافظه قابلیت ذخیره کردن سیستم افزایش یابد.

 

نوع اتصال:

منظور از نوع اتصال این است که دوربین بی سیم است یا با استفاده از سیم و کابل به شبکه وصل می شود و این که برای اتصال به قسمت های دیگر سیستم نظارت تصویری به چه نوع سیم و کابلی نیاز است.

 

وزن و اندازه :

بسته به ظرفیت فضایی که قرار است یک سیستم نظارت تصویری درآن راه اندازی شود اندازه و وزن دوربین و سایر تجهیزات هم مهم است. برای محیط های داخلی به مراتب با دوربین های کوچکتر و در محیط های بیرونی دوربین های بزرگتر و مقاوم تر استفاده می شود

 

رنگ و جنس :

رنگ بدنه دوربین مدار بسته هم ممکن است برای کاربران مهم باشد و به همین دلیل است که بعضی مدل های دوربین با رنگ ها و جنس بدنه مختلف تولید می شود. از جمله رنگهای بدنه دوربین ها سفید و مشکی است و جنس بدنه ممکن است پلاستیکی با فلزی باشد.

 

 

 

سایر تجهیزاتی که برای راه اندازی و خرید دوربین مداربسته هایک ویژن  و سیستم مربوط به آن مورد نیاز است:

RACK که یک محفظه فلزی است که در آن را می‌توان قفل کرد و برای نگه داری دستگاه های ذخیره کننده و سوییچ ها و منبع تغذیه به کار می رود.

DUCT که یک محفظه پلاستیکی است که از آن برای پوشاندن کابل ها و سیم ها و مخفی کردن آن ها از دید و ایجاد ظاهر بهتر استفاده می شود.

فلکسی که از جنس فلز با روکش پلاستیکی است و باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به کابل ها و سیم ها می شود.

جعبه تقسیم هم معمولا از جنس پلاستیک است که برای نگه داشتن آداپتورها و محل اتصالات کابل و سوکت به کار می رود.